Teoria lu mama lu Google

Google se lauda ca nu este un motor de cautare fraier. Ca are un algoritm destept care invata din experienta si din modul in care utilizatorii se plimba pe net.
Avand in vedere ca google detine cateva unelte importante, cum ar fi google analytics, adsense si blogger pe langa crawlerul consacrat, eu tind sa il cred.
Cum seintampla:
Se iau 10 oameni si 10 site-uri. Fiecare om este pus sa noteze site-ul cel mai interesant, cel in care are incredere, site-ul care ii ofera cele mai interesante informatii, site-ul pe care ar avea incredere sa isi foloseasca credit-cardul. Datele sunt introduse in sistem, iar sistemul invata, gaseste diferentele intre site-uri si le aplica, dand un vot de incredere tuturor paginilor "bune".
Avand la indemana datele din analytics, google stie pe ce pagini utilizatorul intra si citeste, cat timp pierde si unde da click. Astfel, paginile care sunt inchise foarte repede (si utilizatorul efectueaza o noua cautare pentru ca nu a gasit informatia necesara) sunt penalizate. 
Google mai stie si ce pagini au fost comentate, puse pe facebook si twitter, paginile despre care s-a vorbit in blogosfera, etc.
Alt lucru pe care google il recomanda - si multi nu sesizeaza - este publicitatea offline. Numarul de vizitatori pe care il are un site este public (in alexa) iar google stie cand un site este vizitat din alte surse decat motoarele de cautare, chiar daca nu este monitorizat cu GA.

Concluzia:
- schimbul de link-uri este aproape inutil
- inscrierea in directoare inca conteaza, deoarece google stie ca majoritatea sunt aprobate manual
- advertorialele sunt "the key"
- continutul unic si interesant este inca "the key"
- twitterul si facebook-ul sunt "part of the key"
- vizitatorii din alte surse decat google sunt "the key"

Cum s-a schimbat munca de optimizare:
Daca inainte era suficient sa ai cateva site-uri puternice cu care sa schimbi link-uri, inscriai in directoare si gata, acum optimizarea consta mai mult in internet marketing, continut unic si de calitate, promovare in "social media".
Sitemul poate fi inca influentat, dar orice automatizare va deveni inutila - bani si timp pierdute.

0 Comentarii:

Trimiteți un comentariu